Duffy aloittaa Viskanin

verkkokauppa-alustalla

Kenkämerkki Duffy Shoes halusi rakentaa ja vahvistaa brändiään avaamalla oman verkkokaupan. Duffylle oli tärkeää löytää verkkokauppa-alusta kattavilla ominaisuuksilla, sekä kumppani, jolla on kokemusta vastaavista hankkeista. Yritys halusi täysin uuden myyntikanavan kuluttajille ja samalla mukauttaa logistiikkansa verkkokaupan yhteyteen.

Myynti aiemmin vain jälleenmyyjillä

Duffy Shoes on kasvava kenkäbrändi, keskittyen tyylikkäisiin naisten kenkiin modernilla designilla ja kohtuullisilla hinnoilla. Dufffy on aiemmin myynyt tuotteitaan vain jälleenmyyjien kautta, mutta on nyt ottanut brändille tärkeän askeleen oman verkkokaupan suuntaan.

Vuodesta 2004 asti Duffy on myynyt tuotteitaan Pohjoismaissa, mutta vain jälleenmyyjien kautta, kivijalkaliikkeissä ja verkossa. Nyt yritys haluaa rakentaa vahvemman brändin ja läheisemmän asiakassuhteen kuluttajien kanssa ja oma verkkokauppa on juuri oikea ratkaisu siihen.

" Tulee olemaan hauskaa saada suora yhteys kuluttajiin, mutta ennen kaikkea jännittävää nähdä miten nykyiset jälleenmyyjämme hyötyvät brändimme vahvistumisesta ja paremmasta näkyvyydestä ", sanoo Duffy Shoesin toimitusjohtaja Ola Persson.

Halusivat kokonaisratkaisun

Duffylle oli tärkeää löytää kattava verkkokauppa-alusta jonka kehittämisestä heidän ei tarvitsisi ottaa itse vastuuta, mutta jonka ulkoasuun ja toimintoihin voisi silti vaikuttaa. Yritys selvitti, mitä alustoja muut brändit vastaavilla tarpeilla käyttivät ja muodosti tarkemman kuvan siitä, minkälaisen kumppanin tarvitsevat tulevaisuuden kasvuun.

Ola Persson jatkaa: " Halusimme valmiin alustan ja mielellään toimittajan, jolla on hyvä kokemus verkkokauppaprojekteista. Viskan sopi hyvin vaatimuksiimme ja ensikonktaktista asti valinta tuntui oikealta. "

Verkkokauppaprojekti aloitettiin joulukuussa 2021 ja sen arvioitiin kestävän n. 3 kuukautta. Verkkokauppa julkaistiin maaliskuun alussa vuonna 2022, päivää ennen suunniteltua julkaisupäivää, tuloksena menestyksekkäästä projektista, joka pysyi täysin aikataulussa ja budjetissa.

" Viskanilla on luotettava verkkokauppa-alusta joka on täydellinen Duffylle. Tämän tyyppinen projekti ei ole mitään uutta meille Viskanilla ja Duffy hyötyy paljon aiemmista kokemuksistamme ja alustaan jo toteutetuista prosesseista. Alusta tarjoaa Duffylle loistavat mahdollisuudet kehittää brändiään ja tavoittaa uusia asiakkaita ", sanoo Viskanin projektipäällikkö Claes Wettéus.

Uusi identiteetti osana projektia

Viskan sai tehtäväkseen myös kehittää Duffyn verkkokaupalle uusi design. Tämä tarkoitti identiteetin luomista verkkokauppasivustolle, tavoitteena näkyä houkuttavana kuluttajille ja vahvistaa Duffyn brändiä jälleenmyyjien suuntaan.

" Balanssi tuotevalikoiman esittelyn ja tuoteinformaation näyttämisen välillä on ollut tärkeä parametri design-työssä. Lopulta päädyimme harmoniseen värimaailmaan ja ilmaisutapaan, joka sopii täydellisesti kevään ja kesän SS02-malliston esittelyyn, jonka Duffy lanseerasi verkkokaupan kanssa samaan aikaan ", sanoo Viskanin Art Director Sara Draheim.

Duffyn uusi verkkokauppa löytyy täältä: https://duffy.nu/

Kivijalkamyymälä kasvattaa verkkokauppaa
Kivijalkamyymälä kasvattaa alueen verkkomyyntiä 40%

Tutkimuksen mukaan fyysisen myymälän avaaminen kasvattaa lähialueensa verkkomyyntiä keskimäärin 40%.