Lager 157 vie omnichannel-kokemuksen Tanskaan

yhdessä Viskanin kanssa

Lager 157:llä on ollut vaikuttava kasvumatka, ja yritys avaa nyt neljännen markkinan Viskanin verkkokauppa-alustan avulla. Tunnetulla vaateketjulla on yli 60 myymälää Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa sekä nyt myös Tanskassa, sekä fyysisesti että verkossa. Lager 157 on pitkään nähnyt voiman fyysisen kauppa ja verkkokaupan yhteistyössä ja yhdessä Viskanin kanssa he ovat rakentaneet täydellisen omnichannel-kokemuksen.

Lager 157 on onnistunut tekemään vaikuttavan kasvumatkan, ja onnistuneet samalla ylläpitämään hyvää tuottoastetta. Kun Lager 157 perustettiin vuonna 1999, he möivät merkkivaatteita outlet-hinnoin Gällstadin myymälässä.

Sittemmin yritys on kasvanut tunnetuksi brändiksi, jolla on yli 60 myymälää Ruotsissa, Norjassa, Suomessa ja Tanskassa. Nykyään he myyvät omia tuotemerkkejään myymälöissään ja verkkokaupassaan osoitteessa Lager157.com.

Olennainen osa laajentumista on selkeä monikanavastrategia, jossa verkkokaupan kehitys ja myymälöiden perustaminen kulkevat käsi kädessä.

"Olemme päättäneet jatkaa laajentumisstrategiaamme ja odotamme innolla, että pääsemme esittelemään konseptimme tanskalaisille asiakkaille. Lager 157:lle tässä on kyse korkeimman mahdollisen arvon tarjoamisesta asiakkaille, ja toteutamme sen toimintavarmojen teknisten ratkaisujen avulla. Tämä luo meille lisäarvoa - jotain, jonka saamme Viskanilta ja tekee olomme turvatuksi." sanoo Stefan Palm, Lager 157:n toimitusjohtaja.

Tanskalaisen verkkokaupan lanseerauksen yhteydessä avattiin yrityksen ensimmäinen fyysinen myymälä Tanskassa. Myymälässä vierailevat ja tuotevalikoimaan tutustuvat asiakkaat tekevät ostoksia verkossa enemmän kuin kuluttajat, joilla ei ole läheistä pääsyä johonkin yrityksen fyysisistä liikkeistä.

Kun kasvuyritykset, joilla on useita myyntikanavia, laajentuvat uusille paikkakunnille ja markkinoille, järjestelmät ja prosessit joutuvat koetukselle. Lager 157 on kasvanut vakuuttavalla vauhdilla, säilyttäen samalla kannattavuuden ja toimitusvarmuuden asiakkailleen. Kasvu on ollut mahdollista fyysisten myymälöiden ja satelliittivarastojen, sekä laajentuvan verkkokaupan kautta.

"Lager 157, aivan kuten Viskan, on päättänyt haastaa markkinat ja kulkea omaa polkuaan, eikä tehdä kuten kaikki muut. Olemme vakuuttuneita, että tämä tekee meistä molemmista vahvempia. Meitä molempia ohjaa vahva fokus parhaan mahdollisen asiakasarvon luomiseen kustannustehokkaasti. Olemme iloisia ja ylpeitä siitä, että meihin luotetaan osana Lager 157:n jatkuvaa laajentumisstrategiaa.", sanoo Viskan Systemin toimitusjohtaja Kristian Iveling.

Vuonna 2021 Viskanin verkkokauppa-alustalla myytiin yli 25 miljoonaa vaatekappaletta ja myyntisumma ylitti 1,8 miljardia Ruotsin kruunua. Viskanin verkkokauppa-alustan ja Viskan Instoren avulla Lager 157 on hyvin varustettu jatkuvaa laajentumista varten.

Kivijalkamyymälä kasvattaa verkkokauppaa
Kivijalkamyymälä kasvattaa alueen verkkomyyntiä 40%

Tutkimuksen mukaan fyysisen myymälän avaaminen kasvattaa lähialueensa verkkomyyntiä keskimäärin 40%.

Haluatko tietää lisää?

Ota yhteys ja autamme verkkokaupan haasteissa.