MAKEUP MEKKA LAAJENSI VERKKOKAUPALLA RUOTSIIN

Norjalaisen meikkibrändi Makeup Mekkan ensimmäinen laajennus ulkomaille ei olisi voinut mennä paremmin. Yritys julkaisi verkkokaupan Viskanin alustalla Ruotsissa heinäkuussa ja jo nyt verkkokauppa on ylittänyt odotukset. Yli 100 000 huulipunaa, luomiväriä, ym. tuotetta on jo toimitettu kuluttajille eri puolille Ruotsia.

Joustava alkuprojekti verkkokaupan skaalaukselle

Makeup Mekkan verkkokauppa on toiminut Viskanin verkkokauppa-alustalla vuodesta 2017 asti ja on kasvanut rajattomasti siitä alkaen. Nyt yritys koki, että on oikea aika laajentaa Ruotsiin ja valinta osoittautui loistavaksi!

- Lanseeraus Ruotsissa sujui erittäin intensiivisen valmistelun jälkeen, jossa järjestettiin käytännön asiat, kuten logistiikka ja tulliselvitykset. Projektin todella nopea toteutus on ollut mahdollista yhdessä Viskanin kanssa, kertoo Makeup Mekkan toimitusjohtaja Berit Sjøvik.

Korkealle asetetut tavoitteet saavutettiin

Kun Makeup Mekkan oli tarkoitus avata Ruotsissa, tavoitteet asetettiin korkealle, mutta jo nyt neljän kuukauden kuluttua ne on ylitetty!

- Ruotsalaiset kuluttajat ovat toistaiseksi testanneet tuotteitamme nopeasti ja antavat erittäin hyvää palautetta sosiaalisessa mediassa. Se on todella kiva!, sanoo Berit Sjøvik.

Tiivis läsnäolo sosiaalisessa mediassa on tärkeä osa Makeup Mekkan menestystä, ja etenkin Instagramilla on merkittävä rooli vahvojen asiakassuhteiden luomisessa.

Verkkokauppasivusto hyödyntää Viskan Instagram-modulin avulla käyttäjien luomaa sisältöä tehokkaasti tuotteiden yhteydessä, tarjoamalla asiakkaille suoraan tuotteisiin liittyvää inspiraatiota. Sen lisäksi, että tämä vahvistaa asiakassuhteita, se parantaa verkkokaupan konversioastetta tuntuvasti ja kasvattaa tulosta.

Mobiilioptimoitu verkkokauppa varmistaa kasvun

Erittäin nopeatempoiselle ja puhelimillaan ostoksia tekevälle kohderyhmälle on tietysti erittäin tärkeää, että käyttökokemus mobiililaitteilla on täydellinen.

Mobiililiikenteen osuus on peräti 93% ja nämä vierailijat voivat nauttia nopeasta ja käyttäjäystävällisestä sivustosta, joka on tietysti rakennettu Mobile first, eli ensisijaisesti mobiilikäyttäjiä silmällä pitäen.

Nyt Makeup Mekka tähtää vielä korkeammalle ja toivoo pystyvänsä vakinnuttamaan asemansa Ruotsissa yhtä vankaksi kuin Norjassa, ja heillä on hyvät mahdollisuudet menestyä tässä tavoitteessaan!

Skaalautuvalla verkkokauppa-alustalla Makeup Mekka pystyy laajentamaan ja kasvamaan rajattomasti ja heidän tulevaisuus näyttää erittäin lupaavalta.

UUTISKIRJE

Viskan Oy Ab Hämeentie 157 00560 Helsinki +358 207 353410 info@viskan.fi