Hansen & Jacob släpper uppdaterad varumärkessajt på Viskan E-handelsplattform

Sedan 2006 har Hansen & Jacob levererat högkvalitativa kläder till en alltjämt växande och trogen kundbas. Nu lanserar Hansen & Jacob en uppdaterad e-handel på Viskan E-handelsplattform.

Målsättningen var att erbjuda kunderna en snyggare shoppingupplevelse som handlar om mer än att bara köpa genomarbetade och högkvalitativa plagg. Tillsammans har vi utarbetat en design som tydligare lyfter Hansen & Jacobs produkter och varumärke.

Idag ligger Hansen & Jacob på senaste versionen av Viskan CMS vilket ger dem maximal frihet att arbeta vidare med att optimera kundresan. Uppgraderingen innebär även att man idag får automatiska uppgraderingar av CMS och Backoffice. Ny funktionalitet och optimeringar av plattformen implementeras nu automatiskt.

“Det har varit ett intressant projekt som inneburit ett tätt samarbete vilket har resulterat i ett mer rättvisande uttryck av Hansen & Jacobs varumärke på e-handeln. Att vi samtidigt lyfter upp miljön till automatiska uppgraderingar vilket innebär att ny funktionalitet blir tillgänglig varje vecka”, säger Emil Malmborg, Project Manager på Viskan.

Hansen & Jacob har levererat högkvalitativa kläder till en trogen målgrupp sedan 2006. Sedan starten har man hållit hårt i sina varumärkeslöften och fokuserat på att skapa exklusiva plagg för den medvetna kunden som ställer höga krav på plaggens design, livslängd och inte minst passform. Nu har Hansen & Jacob ett visuellt uttryck som kommer hjälpa kunderna hitta sina framtida favoritplagg.

“Med den nya sajten så får våra plagg det utrymme de förtjänar samtidigt som vi får bättre möjligheter att inspirera våra kunder när de letar efter nya favoritplagg genom exempelvis shop-the-look. Målsättningen var att hansenandjacob.com skulle kännas mer premium - det tycker jag vi har lyckats med” säger Carl-Henrik Ljunge, försäljnings- och marknadschef på Hansen & Jacob.

Efter ett gott samarbete har Hansen & Jacob nu optimerat sina förutsättningar att fortsätta överträffa sina mål och bygga starka kundrelationer.

E-handelsplattformar för abonnemangsmodeller

Den största fördelen med en subscription affärsmodell är att det blir förhållandevis enkelt för dig att planera din verksamhet.

När är det dags att byta e-handelsplattform

Kundcase Good For Me
Abonnemang som affärsmodell med Viskan subscription

Har du funderat på att erbjuda dina kunder att abonnera på dina produkter eller tjänster? Det kan visa sig vara ett fantastiskt beslut!

Vill du veta mer?

Kontakta Fredrik för mer information om hur vi kan hjälpa dig.