Medox släpper ny look på Viskan E-handelsplattform

Norska kosttillskottsföretaget Medox lanserar en ny e-handel och en uppdaterad grafisk profil på Viskan E-handelsplattform. Medox har tidigare sålt populära kosttillskott på subscription och adderar även traditionella enkelköp av produkter i samband med lanseringen av den nya e-handeln.

Genom att addera enkelköp av vitamintillskott samtidigt som man uppdaterar sitt grafiska uttryck förbättrar Medox sina möjligheter att nå ut till en bredare målgrupp. Alltså bäddar Medox för nästa steg i företagets resa nu när det norska kosttillskottsföretaget lanserar en ny e-handel på Viskan E-handelsplattform.

En vital del av vårt varumärkesarbete var att ta fram en sajt som verkligen reflekterar den moderna Medox-världen som vi vill representera och forma. Vi ser också ökad efterfrågan på våra produkter från en yngre målgrupp som bättre kommer känna igen sig i vårt nya grafiska utseende, säger Vetle Egeland, Digital Brand Manager på Medox

Medox, som är en del av Medpalett, har blivit ett framgångsrikt subscriptionföretag de senaste åren. Under mer än 20 år har Medox producerat och levererat uppskattade kosttillskott till nordiska kunder.

Samarbetet med Medox har varit effektivt från start. Tack vare en tydlig målsättning och en bra plan för hur de ska nå dit så har vi kunnat ha bra fart i projektet. Vi har jobbat nära Medox hela vägen och applicerat den nya grafiska profilen på sajten samtidigt som vi adderat viktiga funktioner, säger Emil Malmborg, Project Manager på Viskan

En viktig faktor är att Medox nu använder Adyen som betallösning. Det öppnar möjligheter för betalning genom bland annat Vipps som ses som en viktig del för att förbättra konsumenternas shoppingupplevelse på den norska marknaden.

För att bättre möta en yngre målgrupp är det avgörande att vi kan erbjuda våra kunder en lösning som är anpassad efter deras behov. Därför valde vi att addera betallösningar som VIPPS och kortbetalningar både för subscriptions och enkelköp. Just enkelköpen blir ett bra verktyg för att göra det möjligt för nyfikna kunder att testa våra produkter, avslutar Vetle Egeland, Digital Brand Manager på Medox

Beteendeanalys leder till höre konverteringsgrad
Vilken är den bästa e-handelsplattformen för dig?

Läs mer om hur du kan optimera upplevelsen och på så sätt driva försäljning och öka din konverteringsgrad.

När är det dags att byta e-handelsplattform

Succeed abroad 2023
CMS - marknadschefens bästa vän

Visionen bör vara att ditt CMS ska vara lätt att administrera och ge marknadsteamet möjlighet att själva kontrollera innehållet på sin sajt.

Vill du veta mer?

Kontakta Fredrik för mer information om hur vi kan hjälpa dig.