Viskan E-handelsplattform och Cevoid startar upp ett strategiskt samarbete

Nu får Viskans kunder ännu bättre möjligheter att använda User-Generated Content, UGC från Instagram på sin e-handel. Viskan System och Cevoid har kommit överens om att integrera Cevoids system mot Viskan E-handelsplattform.

Bättre möjligheter till User-Generated Content

Genom att integrera Cevoid mot Viskan Open API får kunderna en snygg, effektiv tjänst med viktiga funktioner som hjälper e-handlare stärka sina varumärken. Cevoid erbjuder effektiva lösningar för att koppla UGC från Instagram direkt till en sajt. Lägg därtill en enkel hantering för att få godkännande att använda konsumenternas innehåll på e-handeln så har du ett riktigt vasst verktyg.

“Det är extremt roligt att vi nu är i gång med samarbetet med Viskan och att vi redan har hittat gemensamma kunder. Tillsammans med Viskan så ger vi plattformens användare möjligheten att smidigt skapa en shoppingupplevelse där konsumenternas egna innehåll sätts i fokus”, säger Totte Jönsson, VD hos Cevoid

Stärk relationen med kunderna

Den enskilt största fördelen med UGC är just trovärdigheten för innehållet. Konsumenterna litar generellt mer på varandra än på varumärkena de handlar av. Genom en stabil, lättanvänd och snygg koppling mellan e-handeln och Instagram kan du därmed stärka relationen mellan kunderna och e-handeln. Genom integrationen mellan Viskan E-handelsplattform och Cevoid blir Viskan E-handelsplattform som helhet starkare.

“Vi ser positivt på samarbetet med Cevoid då det innebär att vi kan erbjuda våra kunder riktig bra och stabil tjänst där man drar nytta av Instagrams potential i sin e-handel. Cevoid är ett verktyg som kommer göra våra kunders vardagliga arbete lättare. Vi är väldigt nöjda och ser fram emot ett starkt samarbete med Cevoid framåt”, säger Gunilla Esbjörnsson Marknadschef Viskan System.

“När e-handelsvärlden rör sig mot ett best-of-breed tänk så blir smidiga integrationer mellan tjänster som Viskan och Cevoid avgörande för en simpel vardag för e-handlare. Genom Viskan Open API så har vi på kort tid kunna bygga en integration till plattformen vilket gör att man kan börja jobba med UGC med endast några klick”, säger Viktor Atterlönn, CTO hos Cevoid

Samarbetet med Cevoid

För Viskan innebär samarbetet med Cevoid nästa steg i ett arbete som är ständigt pågående. Nämligen utvecklingen av Viskan Open API och att integrera fler toppklassiga tjänster med e-handelsplattformen.

För frågor, kontakta:

Marknadschef, Gunilla Esbjörnsson

gunilla.esbjornsson@viskan.se

Intervju med Makeup mekkas VD Berit Sjövik
Intervju med Makeup Mekkas VD, Berit Sjøvik

Vi träffade Berit Sjøvik, VD för Makeup Mekka, och ställde några frågor om deras framgång och expansion på nya marknader.

När är det dags att byta e-handelsplattform

10 tips för att öka försäljningen med Instagram

Dra nytta av innehållet kunderna själva skapar på din egna site och maximera potentialen med Instagram.